Stiluri şi curente în artă. Istoria artei şi reprezentanţi.
Respect pentru artă

Renasterea, Quattrocento - Scoala florentina

Publicat de artex la 31 - Iulie - 2009

RENASTEREA IN ITALIA

Periodizare

  • Pregatirea Renasterii – Prerenasterea (secolul al XIV-lea)
  • Renasterea timpurie – Quattrocento (secolul al XV-lea)
  • Renasterea de apogeu – Cinquecento (prima jumatate a secolului al XVI-lea)
  • Renasterea tarzie – Cinquecento (a doua jumatate a secolului al XVI-lea) desfasurandu-se uneori in paralel cu Manierismul

QUATTROCENTO (secolul XV)

SCOALA FLORENTINA

Fra AngelicoEste prima dintre scolile italiene care cunoaste o dezvoltare fara precedent. Ea are rolul de a incerca sa rezolve principalele probleme ce stau in fata pictorilor.

Va domina intregul secol al XV-lea, dand tonul in materie de noutati, dar pierzandu-si acest statut spre sfarsitul Quattrocento-ului (datorita crizei sociale, filozofice si artistice de la sfarsitul secolului)

Spre deosebire de venetieni, florentinii, unii dintre cei mai mari freschisti din intreaga Italie, vor adopta cu mare retinere culorile in ulei, numai dupa o indelungata perioada de prospectare.

In principal, cea mai importanta caracteristica fundamentala a intregii scoli este atentia acordata desenului pe care-l considera prioritar, culoarea venind sa se adauge doar ca un element ajutator, pentru intelegerea subiectului.

Principalii reprezentanti in prima jumatate a secolului:

Principalii reprezentanti in a doua jumatate a secolului:

Promo, Q, R

Alte articole despre stiluri si curente in arta...

  • Renasterea, Quattrocento - Scoala umbriana
    RENASTEREA IN ITALIA Periodizare Pregatirea Renasterii – Prerenasterea (secolul al XIV-lea) Renasterea timpurie – Quattrocento (secolul al XV-lea) Renasterea de apogeu – Cinquecento (prima jumatate a secolului al XVI-lea) Renasterea tarzie – Cinquecento (a doua jumatate a secolului al
  • Quattrocento - Dezvoltarea sculpturii
    RENASTEREA IN ITALIA Periodizare Pregatirea Renasterii – Prerenasterea (secolul al XIV-lea) Renasterea timpurie – Quattrocento (secolul al XV-lea) Renasterea de apogeu – Cinquecento (prima jumatate a secolului al XVI-lea) Renasterea tarzie – Cinquecento (a doua jumatate a secolului al
  • Renasterea, Quattrocento - Scoala padovana
    RENASTEREA IN ITALIA Periodizare Pregatirea Renasterii – Prerenasterea (secolul al XIV-lea) Renasterea timpurie – Quattrocento (secolul al XV-lea) Renasterea de apogeu – Cinquecento (prima jumatate a secolului al XVI-lea) Renasterea tarzie – Cinquecento (a doua jumatate a secolului al
  • Renasterea - Probleme generale
    RENASTEREA (secolul XV - XVI) Probleme generale Termenul de Renastere Prezinta doua sensuri: de inflorire a culturii si artei dupa perioada Goticului considerata “barbara” in comparatie cu Antichitatea greco-romana atat de admirata si apreciata de umanistii Renasterii. Cel
  • Renasterea - Caracteristici generale
    Renasterea - Caracteristici generale 1. Legatura cu realitatea inconjuratoare: desacralizarea Desacralizarea consta in pierderea treptata a caracterului religios, sacru al culturii si artei italiene si apropierea tot mai accentuata de profan, de viata reala. Aceasta desacralizare a

6 Comentarii pentru “Renasterea, Quattrocento - Scoala florentina”

  1. [...] FRA ANGELICO (1387-1455) este un pictor renascentist timpuriu, cel mai valoros reprezentant al pictorilor de inspiraţie sacră din Quattrocento si al Scolii Florentine. [...]

  2. [...] PAOLO UCCELLO (Paolo Dono di Pratovecchio, 15 iunie 1397 - 10 decembrie 1475) este un pictor italian,  reprezentant al Picturii Quattrocento si al Scolii Florentine. [...]

  3. [...] BENOZZO GOZZOLI (1421 - 1497) este un pictor italian renascentist, reprezentant al Picturii Quattrocento si al Scolii Florentine. [...]

  4. [...] Masaccio este un reprezentant de seama al Picturii Quattrocento si al Scolii Florentine. [...]

  5. [...] - 17 mai 1512), numele real Alessandro di Mariano Filipepi, este cel mai reprezentativ pictor al Scolii florentine, ultimul, cu care se incheie seria marilor personalitati artistice [...]

Lasă un comentariu